Bijdehand Marketing - Strategie

Marketingstrategie

Bijdehand Marketing doet dit op basis van een drietal pijlers: strategie, creatie en online marketing. In die volgorde. Wij zijn namelijk van mening dat geslaagde marketing begint met een marketingstrategie waarop creatie en online marketing een logisch gevolg zijn.

Strategisch Marketingplan

Het fundament. Al nagedacht over wie je wil bereiken, op welke plek, wanneer en wat je ze gaat vertellen? Mooi! Maar heb je er al gedacht over waarom je het zo gaat aanpakken? Onderbuikgevoel? Omdat die ene concurrent het ook doet?

Waarom wil je een campagne draaien op Facebook? Of juist in Google? En waarom doe je überhaupt wat je doet?

Antwoorden op dit soort vragen staan aan de basis van je marketingstrategie. We beginnen met een intake om jouw behoeften in te schatten op marketinggebied en om te bepalen wat je wil gaan bereiken. In de laatste fase gaan we pas middelen koppelen aan je doelen.

Op deze manier kunnen we uiteindelijk bepalen of we hebben bereikt wat we wilden bereiken.

Mediaplanning

Wie willen we bereiken, via welk kanaal en op welk tijdstip? Dit leggen we vast in een mediaplanning. Daarbij bepalen we in grote lijnen ook wat er verteld gaat worden, of in elk geval het thema waarover de boodschap zal gaan.

Puur ‘online’ gedacht, zou je het een contentkalender kunnen noemen. Maar wij zijn van mening dat een gezonde marketingmix vaak pas compleet is met enkele offline elementen. Ook anno 2021.

Marketingmanagement

Yes! Hij is er. Jouw marketingstrategie, inclusief mediaplanning. Je bent klaar voor de komende periode. Alles staat en hoeft alleen nog maar uitgevoerd te worden. Je werkt samen met een ontwerper en kent ook nog wel iemand die ervoor kan zorgen dat je social media kanalen worden bijgehouden.

Maar hoe ga je er nu voor zorgen dat de partijen waar je eventueel al mee samenwerkt je strategie begrijpen en deze strategie meenemen in hun werkzaamheden? Hoe zorg je ervoor dat alles een geheel wordt?

Dit is waar marketingmanagement om de hoek komt kijken. We hebben samen je strategie en planning bepaald, nu is het zaak om te zorgen voor een goede coördinatie. Wij ondersteunen en ontzorgen hierin. Of dit nu een samenwerking met onze eigen partners is, die van jou, of een combinatie. Periodiek zitten we samen om rapportages te bekijken en te bepalen of we op het juiste spoor zitten en of er waar nodig moet worden bijgestuurd.

Gerelateerde projecten

Als officieel distributeur van een aantal grote en bekende tuningmerken, nam Adaptive Automotive de stap om ook als tuningshop zelf te gaan groeien.
Hoe vertel je nu in één kort stukje tekst alle dingen die je als ondernemer en als bedrijf doet? Zeker als er meer achter je werkwijze steekt dan in eerste instantie opvalt?
Drie Limburgse jongens die beproefde bierstijlen met een eigen, aparte inslag maken.

Effectieve hulp bij je (online) marketing?

Misschien is je vraag niet eens specifiek omdat het allemaal wat abstract lijkt. We praten graag even onder het genot van een kopje koffie om het wat tastbaarder te maken.